Svenska folket: Fritidsresor är bäst
Publicerat 2014-09-18 13:40Fritidsresor är Sveriges starkaste varumärke inom resor om svenska folket får bestämma. Det visar varumärkesundersökningen Nationell Företagsimage som undersöker flera av Sveriges företag, varumärken och organisationer.
Källa: Wikimedia Commons Bild: Ken Fielding (CC BY-SA 3.0)
Undersökningen Nationell Företagsimage har genomförts av Evimetrix sedan 2002 och ger svar på vad svenskarna tycker om olika företag, organisationer och varumärken. I kategorin resevarumärke var SAS, Ving och Fritidsresor nominerade och det var till slut Fritidsresor som visade sig vara svenskarnas favorit.
- Det är jätteroligt att svenskarna röstat fram Fritidsresor som Sveriges starkaste varumärke inom resekategorin. Utmärkelsen är en bekräftelse på att svenska konsumenter förknippar Fritidsresor med reseupplevelser och vet vad Fritidsresor står för, säger Eivor Andersson, VD för Fritidsresegruppen Norden i ett pressmeddelande.
Drygt 1 000 svenskar över 18 år deltar i varje varumärkesundersökning där frågor, som hur väl man känner till företaget, varumärket eller organisationen och vad man anser om dem, ställs. Totalt undersöks 500 olika företag inom 33 olika branscher.
Fritidsresor är Sveriges största aktör inom resor, med 35 procent av marknaden. Inom Fritidsresegruppen ingår varumärkena Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises och erbjuder därmed charterresor, flygresor och kryssningar. Fritidsresegruppen är systerbolag till Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland samt flygbolaget TUIfly Nordic och är en del av världens största resekoncern; TUI Travel Plc.