Logotyp
logotyp
Laddningsanimation

Söker...

Fritidsresor satsar på familjer

Publicerat 2016-01-14 13:45

Fritidsresor investerar över 420 miljoner kronor på nya familjeanläggningar.

12 hotell blir 22 när Fritidsresor satsar dryga 420 miljoner svenska kronor på sitt familjekoncept "Blue Village Family Life". Investeringen innebär att researrangören förblir ledande på marknaden bland arrangörer som erbjuder familjekoncept.

- Vi säkrar inför framtiden. Redan nu bokar 2 av 3 resenärer ett skräddarsytt hotell och det gäller i synenhet barnfamiljer som i allt större utsträckning efterfrågar anläggningar anpassade just för dem. I många fall väljer resenärer till och med först hotelltyp och sedan resmål - så passa viktigt är semesterboendet i dag, kommenterar Tor Claussen, Product and Aviation Director TUI Nordic/Fritidsresegruppen, i ett pressmeddelande.

De nya tillskotten av Blue Village Family Life-hotell hittas i Grekland, Turkiet, fastlandet Spanien samt på Mallorca och Cypern.

Blue Village Family Life är det mest populära konceptet bland barnfamiljer hos Fritidsresor och varje år lämnar 200 000 personer Norden för solen. Konceptet innebär kostnadsfria Bamseklubbar, Les Mills-gympa, flertalet pooler och flera val av restaurang.

Madelene Kristensson

Topplistor

Populära resmål

Populära avreseorter

Tyck till om sajten